Hola famílies!
Com ja us havíem comentat en l'anterior reunió, hem estat treballant per tal d'aconseguir unes bones dinàmiques per a conèixer millor el món emocional i per tant comprendre millor als nostres infants. Bé, com ja sabeu, aquestes es duran a terme durant les reunions que queden al curs, que són 4. Per si voleu fer una ullada al que farem, us les penjem!
DINÀMIQUES PER A PARES
Realment lliure
Edat: Adults.
Grandària del grup: Entre 20 i 30 persones.
Objectius:
- Fer reflexionar als pares sobre un valor tan important com és la llibertat.
- Pensar en com aplicar-la als fills/es.
Durada: 30 minuts aprox.
Materials:
No son necessaris.
Desenvolupament:
Primerament s'hauran de fer subgrups de 4 o 5 persones. Un cop fets, cada membre del subgrup haurà de de comentar aquestes preguntes: "Un moment a la meva vida al qual em vaig sentir lliure, un moment a la meva vida en que em vaig sentir oprimit, i per últim, un moment a la meva vida en que jo vaig oprimir a algú." Després d'haver comentat aquestes preguntes, intentar realitzar una definició de llibertat i un altre de opresió.
Per últim farem una posada en comú, on construirem una definició única, i on convidarem als participants a reflexionar sobre la dinàmica feta.
Avaluació:
S'avaluarà la consecució del objectius proposats mitjançant la observació, així com el grau de satisfacció dels participants a través d'una enquesta.
Adaptacions:
S'han de tenir en compte les variants en el tipus de participants al qual va dirigit, l'edat, i altres característiques, com ara necessitats educatives especials.
Prejudicis socials
Edat: Adults.
Grandària del grup: Entre 20 i 30 persones.
Objectius:
- Anàlisis del comportament individual i social.
- Mostrar tots els prejudicis que tenim.
Durada: 40 minuts aprox.
Materials:
- Deu imatges de cares d'homes i dones (adults) enumerats de l'1 al 10.
- Llistat de preguntes.
Desenvolupament:
Primerament s'hauran de fer subgrups.
L'animador exosarà les deu fotografies enumerades; es tracta de que els participants, escullin el més ràpid possible els rostres de 3 persones a qui se'ls indica de ser autors del robatori d'un nen que posteriorment va morir víctima de l'impacte nerviós. Els autors del robatori estan allà.
Cada un haurà rebut el paper i llàpis per anotar els números de les persones a qui jutja com a possibles autors del robatori.
L'animador observarà els nombres anotats per cadascún dels integrants del subgrup i demanarà novament observar els nombres anotats, si algú vol corregir la primera anotació, ho pot fer però explicant el perquè.
Cada equip anirà a reflexionar sobre l'exercici partint d'aquestes preguntes:
1. Al assenyar en forma ràpida les tres persones a qui considera autores del robatori, quines raons li van portar a fer-ho?
2. Quan en el moment següent se'l va donar la oportunitat de revisar, va fer alguna correcció?, i perquè?
3. Va haver-hi algun acord o unanimitat al jutjar a la determinada persona? Quines raons dona?
4. Quins són els detalls més significatius que els va portat a determinar que tal persona podia ser un dels autors del robatori?
Quan cada grup hagi acabar de respondre a les preguntes, l'animador donarà un full apart amb aquesta segona sèrie de preguntes:
1. Si els hi dic que cap d'aquestes dues persones es l'autor, vosaltres que dirian ara?
2. Perquè van acceptar tan fàcilment l'acusació que l'animador feia a aquestes deu persones?
3. Que pensen ara?
4. Quin missatge us dona aquest exercici?
5. Quines conclusions dedueix de la dinàmica?
Per últim, l'animador demnarà a cadascun dels participants que, pensin en el tema d'una pel·lícula coneguda, o el títol i argument d'una novel·la que hagin llegit, o recordin una historia vertadera en la que es reprodueixi un fet similar al que avui ha tingut lloc entre nosaltres: per força d'uns prejudicis socials discriminatoris hem atribuit sin fundament raonable i amb falsedat un crim a persones inocents.
Avaluació:
S'avaluarà la consecució del objectius proposats mitjançant la observació, així com el grau de satisfacció dels participants a través d'una enquesta.
Adaptacions:
S'han de tenir en compte les variants en el tipus de participants al qual va dirigit, l'edat, i altres característiques, com ara necessitats educatives especials.
Caricies per escrit
Edat: Adults.
Grandària del grup: Entre 20 i 30 persones.
Objectius:
- Fer reflexionar als pares sobre la importancia de transmetre els sentiments als fills
- Pensar en com es pot enfortir l'autoestima dels fills i la pròpia.
Durada: 35minuts aprox.
Materials:
Fulls i llàpis o bolígraf.
Desenvolupament:
Primerament se li demana als participants que agafin dos o tres fulls i els dobleguin en 8 troços, tallant-los. En cadascún dels troços han d'escriure a la inversa, un a un, els noms dels seus companys. Al revers escriuen en dues linies un pensament o un bon desig, dirigit al company que està designat en aquell tros de paper. Al acabar s'entreguen als destinataris. Es formen subgrups de 4 o 5 persones per a discutir l'experiència. Cada subgrup nombra un reporter per a oferir una reunió de les seves experiències. L'animador ha de guiar un procés per a que grup analitzi com es pot aplicar aquesta dinàmica en els infants.
Avaluació:
S'avaluarà la consecució del objectius proposats mitjançant la observació, així com el grau de satisfacció dels participants a través d'una enquesta.
Adaptacions:
S'han de tenir en compte les variants en el tipus de participants al qual va dirigit, l'edat, i altres característiques, com ara necessitats educatives especials.
El "Lazarillo"
Edat: Adults.
Grandària del grup: Entre 20 i 30 persones.
Objectius:
- Que mares i pares reconeguin com els seus sentiments i emocions poden transmetre seguretat o inseguretat en els seus fills/es.
Durada: 20 minuts aprox.
Materials:
Fulls i llàpis o bolígraf.
Desenvolupament:
Primerament es fan parelles, on un farà de ceg i un altre de "lazarillo". El ceg (amb els ulls vendats) serà conduit pel "lazarillo" per les instal·lacions. Als 5 minuts, l'animador indica que tots tornin al ambient de treball i comparteixin l'experiència.
A partir d'aquí s'obre un debat sobre les emocions que podem despertar en els fills/es.
Avaluació:
S'avaluarà la consecució del objectius proposats mitjançant la observació, així com el grau de satisfacció dels participants a través d'una enquesta.
Adaptacions:
S'han de tenir en compte les variants en el tipus de participants al qual va dirigit, l'edat, i altres característiques, com ara necessitats educatives especials.
Hauríeu de vigilar amb l'ortografia noies!
ResponderEliminarQue sou mestres!!
Passeu el corrector abans de fer una entrada.
Sí, les dinàmiques estan bé, encara que no massa ben explicades, i estic d'acord amb la companya que hauríeu de cuidar més l'ortografia i la redacció!
ResponderEliminar